Något att sätta tänderna i

image33
Min läsning den kommande månaden: "Developmental psychopathology".


Äntligen börjar kursen Utvecklingspsykologi II som jag längtat efter sedan ungefär ett år innan jag kom in på utbildningen. Det verkar som att det kommer att bli otroligt intressant och dessutom är det min favoritlektor Åke som håller i kursen. Bland annat kan vi vänta oss en heldag om psykopater. Lite läskigt då man lätt känner igen sig i diagnoskriterierna, t ex "Åh nej, jag har ljugit i mitt liv och jag dödade myror när jag var liten, är jag PSYKOPAT??!?!?". Men jag tar det som ganska otroligt att en psykopat skulle vilja bli psykolog, eller? Kul ska det bli i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Carro

Låter faktiskt riktigt kul, tycker själv att ämnet är väldigt intressant! Hoppas att du får en bra/solig dag! / c

2008-04-29 @ 16:10:34
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se
Postat av: Amanda i Ghettot

Carro: Tack detsamma! :-)

2008-04-29 @ 16:23:43
URL: http://amandasghetto.blogg.se
Postat av: Carro

Håller verkligen med dig, blev chockad när jag såg dem, asså vem skulle vilja ha dem? haha

2008-04-29 @ 16:31:16
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se
Postat av: Elin i Björken

*skum musik i bakgrunden* Komsi komsi Amanda till din gamla mamma... vi ska bara gå ner i den här lilla källaren och kolla vad som finns....

Psykopater finns överallt...

2008-04-30 @ 07:25:24
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar