Fråga

Vi sitter och tittar på München på Kanal 5. Eller ja, jag tittar lite halvt för jag sitter ju vid datorn. Hittills har en kille blivit skjuten rakt genom kinden, en kille blev skjuten med en k-pist i skallen, en kille fick en kniv in i skallen och en kille blev överfallen av en massa killar med vapen och jag kan bara gissa vad som hände med honom.

Nu vet jag att den här filmen blivit hyllad och nominerad till fem Oscars... Och den skildrar säkert något på ett jätteintressant och fascinerande sätt men jag undrar ofta vad som driver människor att sitta och titta på ett nästan tre timmar långt blodbad. Det är ju sex och våld som säljer, men jag har lite större förståelse för  varför sex säljer egentligen. Men varför är våld så populärt? Varför vill man titta på en kille med en kniv rakt in i skallen? Det finns väl nog med elände i världen. Sådant kan man fundera på ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar