I backgammon blir det krig

Jag vann precis över Sambon i backgammon. Efter två matcher stod det 1-1, men den sista vann jag stort och jag är därmed backgammonmästare i Ghettot för i natt. Sambon är otroligt sur. Han säger att jag fuskar, att jag frågade honom om hjälp och utan hans fina hjälp skulle jag aldrig ha vunnit.

Jag säger att han inte ska vara ledsen eftersom man verkligen inte kan förvänta sig att vinna över världens främsta backgammonspelare och att min hjärna är som gjort för det här spelet, när jag ser ett backgammonbord så bara snurrar det till med siffror och algebraformler i huvudet. Sambon blir ännu surare och lämnar rummet. Jag försöker trösta honom och säger att han i alla fall fick en silvermedalj. Det hjälpte inte. Nu tröstäter han en salami.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar