Optikerhärva

Jag har haft lite problem med huvudvärk när jag läser så jag bestämde mig för att gå till en optiker för att kolla om jag behöver glasögon. Idag var jag där och det var verkligen snurrigt värre. Synundersökningen tog en timme ungefär och resultatet var att jag har mycket bra syn. Men optikern tyckte ändå att jag skulle kunna testa väldigt svaga glasögon att ha på mig när jag läser.

Han rekommenderade en viss styrka på glasögon, som man visserligen inte kunde köpa på hans optikerfirma eller någon annanstans. Efter en månad med dem skulle jag komma tillbaka för ett återbesök. Jag undrade hur jag skulle kunna testa dem om de inte går att få tag på någonstans, men detta hade han inget bra svar på.

Hans andra förslag blev då att jag skulle köpa starkare läsglasögon, som jag skulle vara tvungen att ha hela tiden, även när jag inte läser. När jag testade dessa såg allt suddigt ut och jag blev tvungen att hålla papperet nära, nära för att kunna läsa texten. Han sa att  jag skulle behöva ha dem ett tag innan ögonen vande sig. Men att komma till optikern med felfri syn och gå därifrån med glasögon man ser suddigt i, både på nära och långt håll? Det var inte riktigt det jag tänkte mig.

Någon som har läsglasögon och kan ge råd?

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Mitt råd är att vänta några år till att din syn verkligen blivit sämre och det finns glas som hjälper dig.



Du ska väl inte medvetet försämra synen med glas?



Nä den där optikern verkar inte seriös.

2008-08-26 @ 05:28:15
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar