Sanering efter Lillkillen

Och ordet sanering sägs med största värme och kärlek i rösten. Om det finns en människa i världen som man vill sanera efter så är det Lillkillen.

Detta har skett under de timmar som gått sedan Lillkillen åkte hemifrån:

* Byte av sängkläder och vädring av samtliga sängtextilier och soffkuddar
* Diskning och skurning av diskbänk, arbetsytor, köksbord, köksfläkt, kylskåp och kökslampa
* Noggrann rengöring av badrum (överallt)
* Damma och torka av alla ytor
* Dammsugning av alla golv samt sängen och soffan
* Våtmoppning av alla golv

Just nu sitter jag och väntar på en tvättid där all tvätt samt mattor ska tvättas. Puh! Jobbigt men härligt... Och jag erkänner, det är inte Lillkillen som står för all nedsmutsning men det är ju skönt att ha någon att skylla på...

Sambon vaknade nyss till efter sin slummer och sa "oj, vad fint du har gjort, jag har dåligt samvete för att jag sov hela tiden...". Och jag har dåligt samvete för att jag "tappade" dammsugaren precis bredvid hans huvud när han sov - not. Muahaha!

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Men allt det där kan han inte hunnit med att smutsa ner!



Pussi

2008-08-04 @ 13:34:17
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar