Vårt nya kvällsnöje?

Vi har som sagt på Stenkastet i helgen och hälsade på min mamma, styvpappa, lillebror och lillasyster. De verkar vilja göra sig av med lite grejor och vad finns det för bättre sätt än att lämpa över det på sin dotter? Igår var det ett skåp med en massa gamla sällskapsspel som skulle rensas ut.

Jag som har lite städmani vill gärna hålla lägenheten så tom på bråte som möjligt, men Sambon har inte riktigt samma tänk. Vad min mamma än tog fram kom det glada utrop från Sambon såsom "åh, vad bra!" eller "den tar vi!".

I hallen kan ni nu se gårdagens spelskörd. Längst fram kan ni se spelet "Tjejsnack", ett härligt tjejspel från 90-talet. Jag kan se mig och Sambon underhålla oss med detta under ruskiga höstkvällar med frågor som "Vem i din klass tycker du har snyggast Storebrorsa?".


Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Sambon är min favvo! Inte ett ont ord om honom.



Nästa gång ni kommer ska vi kika över våra bokhyllor och kanske våra tvåhjuliga traktorer utan motorer?



Tänk vad fint Nationaecyklopedin kommer att se ut i era bokhyllor. I sovrummet finns gott om utrymme att ställa in fler bokhyllor.

2008-08-17 @ 18:25:11
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda i Ghettot

Ni kanske vill ha något av oss? En gammal hyresräkning från 2005?

2008-08-17 @ 21:23:22
URL: http://amandasghetto.blogg.se/
Postat av: Elin i Björken

Det funkar att tända i kakelugnen med.



Bring it on!

2008-08-18 @ 06:06:47
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar