Sex miljoner i öronen

Älskar dagen efter Oscarsgalan då man kan beundra alla Oscarsklänningar och drömma sig bort till ett mer glamouröst liv. Inte för att livet i ghettot är helt glamourlöst (ehum), men kanske inte på samma sätt som på röda mattan. Hur som helst verkar snackisen från i år vara söta Anne Hathaway som tydligen bar diamantörhängen värda sex miljoner... Aj! Glamourkvinnan i mig dreglar.

Men jag har faktiskt också ägt ett par guldörhängen, det får jag inte glömma bort. De kostade 79 kronor på rea och var inköpta på Guldfynd. Jag tyckte att det verkade lite otroligt att diamanter kunde vara så billiga, men expediten försäkrade mig att de verkligen var äkta. Och Guldfynd verkar väl vara ett seriöst företag? Men jag fick ju också vad jag betalade för, diamanterna var nämligen så små att de bokstavligt talat var omöjliga att ses med blotta ögonen. Men vad spelar det för roll, jag hade äkta diamanter i öronen ju! Och i starkt solljus kunde man nästan se något som glimmade. Oturligt nog råkade jag dammsuga upp det ena örhänget (inte medan det satt i örat) och då var det inte så stor mening med att hålla reda på det andra. Tänk att jag har blivit av med så värdefulla stenar...

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Du ser! Man ska inte städa för noga!

2008-02-25 @ 20:48:13
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: magz

jag förstår inte riktigt grejen med att ha svindyra saker varken i öronen eller på sig. men smaken är som baken :)

2008-02-28 @ 14:44:28
URL: http://missmagzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar