Lite sommarläsning

Jag tänkte utnyttja lite olika rabatter jag har hos Akademibokhandeln så att jag har lite kul att läsa under "semestern" som börjar om en vecka, fem timmar och fjorton minuter...

Detta kom jag hem med!



Uppifrån och ned...

Martina Haag - I en annan del av Bromma. Jag har starka minnen av att jag lyssnade på hennes första roman "Underbar och älskad av alla" på bussen fram och tillbaka från stan när jag pluggade Spanska A på universitetet (av någon outgrundlig anledning). Och de minnena består av att jag ständigt misslyckas med att hålla mig från att gapflabba. Så jag har stora förväntingar på tvåan nu!

Camilla Läckberg - Isprinsessan. Läckan har jag velat läsa ett tag efter att ha följt hennes blogg. Visserligen har jag hört en del negativt om hennes böcker, t ex att hennes personporträtt är väldigt svartvita, att hon skriver som för ett barn, etc. Men kan 1,5 miljoner människor ha fel? Svaret är i och för sig ja, men kan bli kul att få bilda sig en egen uppfattning.

Rajaa Alsanea - Flickorna från Riyadh. Chicklitt med en liten edge kanske?

Åsa Linderborg - Mig äger ingen. Jag ser den överallt, jag hör den överallt, jag läser om den överallt = jag vill också!

Liza Marklund - Livstid. Jag läste hennes förra bok om Annika Bengtzon (Nobels testamente) och blev förvånande nog helt fast. Otroligt spännande! Därför måste jag ju läsa fortsättningen.

Jag letade lite halvhjärtat efter böcker med gröna ryggar, apropå att jag inte har så många gröna böcker i bokhyllan. Men jag hittade inget jag riktigt fastnade för och insåg ganska snabbt att val av böcker efter färg är lite väl extremt även för mig.

Kommentarer
Postat av: Chewingguns

Tjena tjejen!



Snygg blogg du har...och bra lässmak!:)



Om du är sugen på humor, satir och skruvade videos och massa annat så är du välkommen in till lika skruvade boysen på chewingguns anytime!



Hoppas du får en grymt trevlig dag.

2008-07-13 @ 15:06:00
URL: http://metrobloggen.se/chewingguns
Postat av: Elin i Björken

Heter inte Martina Haags senaste bok: I en annan del av BROMMA? Det trodde jag... :P

2008-07-13 @ 17:04:17
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Elin i Björken

he he

2008-07-13 @ 22:03:13
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Lindeborgs är den bästa bok som skrev i landet 2007! Lyckos dig som har den kvar

2008-07-15 @ 09:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar