118 100 lurar av mig 12 kronor

I morse tittade vi på morgonteve till frukosten och för miljonte gången visade de reklamen för 118 100 - numret dit man kan ringa och få svar på "allt". Och när jag för miljonte gången frågar Sambon "mehhh kan man verkligen få svar på allt?" så föreslår han att jag ska göra ett försök med en riktigt klurig fråga. Det första som kommer upp i huvudet är en fråga som vi diskuterade igår innan vi somnade. Nämligen hur det egentligen ligger till med den där telia-pappan? Det är ju tydligt att han är singel, men håller på att få ihop det med den där Monica. Men vad har hänt med hans förra fru, barnens mamma? Min fråga blev alltså "Är pappan i telia-reklamen skild eller har barnens mamma dött?".

Efter någon timme kom svaret:

"118 100 gissar på att mamman i telia-reklamen skilde sig ifrån pappan när barnen var små. Vi tror att hon ville satsa på sin karriär och se världen. Telia-familjen är mycket inriktade på telefoni, internet och bredband och detta ville inte mamman dela med familjen. Nu letar telia-pappan efter en ny kvinna och detta kan man enkelt följa via telias reklam. Vi får se om han får nå napp! Ha en trevlig dag."

"118 100 gissar..." Ha! De vet ju inte alls vad som hänt i telia-pappans och telia-barnens liv, de bara gissar. Det kunde jag lika gärna ha gjort själv! Jag hade hoppats på en redogörlig sammanfattning av pappans liv samt mms med kopior på skilsmässopappren/dödsattesten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar