Gammelfarmor

I torsdags då jag jobbade pratade jag med en sjuksköterska som fick se mitt personnummer då jag skrev på ett papper. Hon berättade då apropå inget speciellt att jag har några år på nacken jämfört med en del andra som jobbar på mitt jobb. Tydligen finns det många som är 3-4 år yngre än jag. QUÉ tänker jag. 4 år yngre än jag, kan de jobba? Ligger inte de i spjälsängen fortfarande? Jag är så van att vara den yngsta i många sammanhang, bl. a. på jobbet att jag blir chockad när jag upptäcker att så inte är fallet längre. Nu är jag väl snarare den gamla visa gammelfarmorn som alla kollegor tar tillfället i akt att fråga om hur det var i forna tider...

Tiden går väl bara snabbare och snabbare och snart sitter jag på demensvården och blir förvånad när det kommer in boende som är yngre än jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar