Old people rock

Där jag tränar är det en brokig blanding av alla typer av människor. Gamla, unga, studenter, professorer, vältränade och lite mindre vältränade... Många lär man sig att känna igen eftersom man går på många pass tillsammans. En person som jag lägger väldigt noga märke till är en äldre dam. Eller, jag vet inte om äldre dam är rätt ord. Jag har nog aldrig sett en person som ser äldre ut än henne. Hon är lätt över nittio. Men ändå är hon välbevarad på något konstigt sett. En person som ser väldigt gammal ut, men samtidigt frisk för sin ålder om ni förstår vad jag menar?

Det konstiga är att hon är på ca 90 % av alla pass jag är på. Hon lyfter tyngder, är uppe och hoppar, gör armhävningar och sit ups... Ibland ser jag henne komma ut från ett simpass i bassängen för att sedan byta om och gå på samma pass som jag. För att sedan stanna kvar i gympasalen och gå på nästa pass... Helt otroligt vilket krut det är i den damen. Det ska väl erkännas att hon inte är den spänstigaste hopparen, men sit ups och armhävningar klarar hon bättre än jag. Det är nästan så pass att jag börjat tvivla på att hon verkligen kan vara så gammal som hon ser ut.

Men idag hörde jag henne prata med en väninna inne i omklädningsrummet. De pratade om barn och damen berättade då att hon är farmors mormor. Farmors mormor!! Har aldrig hört talas om någon som har en sådan vid liv. Då kan hon ju inte vara ung precis...

Gud vad jag önskar att jag får bli farmors mormor, vilken lycka att se sina barnbarnsbarnbarn växa upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar