Solens mordförsök på mig

Det blir alltid lite hysteri när solen kommer fram för sommaren. Så fort de första solstrålarna kommer ska man slänga av sig halvnaken och ligga och trycka någonstans för att få den perfekta brännan! Även jag föll för detta idag och gick ut för att sola mig. Jag tänkte börja lite lugnt, en timme sammanlagt; en halvtimme på vardera sida av kroppen. När jag kom hem upptäcker jag självklart att jag är lika rosa som Blondinbellas blogg. Även de kroppsdelar som jag smörjde in med solfaktor 25 svider. 25!! Jag trodde att det nästintill blockerade bort alla uv-strålar. Slutsats: det är tydligen helt livsfarligt att vistas i solen och jorden går snart under.

Varför blir man lika chockad över detta varje år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar