Grattis alla män och kvinnor på internationella kvinnodagen!

Hur kan man fira kvinnodagens förmiddag på bättre sätt än städandes? Nyhetsmorgon surrar på i bakgrunden och jag undrar lite smått om Lasse Bengtsson verkligen är den programledare som bäst kan axla uppgiften att leda programmet denna fina dag. Han började morgonen med en allmän nyhetsgenomgång, bl a pratades det om ett passagerarflyg som hade problem med landningen i Hamburg. Men allt verkade ha gått bra och han avslutade det hela med att påpeka att "den kvinnliga andrepiloten redde ut situationen" med en väldigt tydlig emfas på just KVINNLIGA. "Oj, oj, oj, en kvinna lyckades reda ut en situation, det måste jag verkligen påpeka samtidigt som jag visar min oerhörda förvåning på rösten".

Var det inte också han som frågade Åsne Seierstad hur hon kunde se ut som en nyponros under sändningarna från Irak? Av alla frågor man kan fråga en utrikeskorrespondent. Men jag kan ha fel, rätta mig gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar