Morgonstund har guld i mun

Åh, vad härligt att få gå upp tidigt en lördag morgon för att åka och träna! Sambon har jag försökt dra med mig på gympa ett antal gånger, men alltid är det något. Nu senast har han bestämt att han inte vill gå upp tidigt på helgen och det måste man självklart respektera! Om det inte vore så att han satte väckarklockan innan jag gick upp för att kolla på Vasaloppet (fast det är imorgon) så skulle jag nästan köpa hans argument.

Men under vår socialpsykologi (eller gruppsykologi eller vad var det?) så fick vi höra om en studie som nog kan intressera sambon. Man mätte prestationer på ett hårt cykeltest hos personer som hade fått tänka sig att man tränade ett antal hårda träningspass samt en kontrollgrupp som inte hade gjort något speciellt. Det visade sig att gruppen som tänkt sig att de hade tränat (fast de i verkligheten inte hade tränat på riktigt) faktiskt presterade bättre än de som inte hade gjort det. Så min slutsats blir då att om man sitter och tittas på Vasaloppet på tv så blir man mer vältränad? Är mitt resonemang vattentätt eller ej?


Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Jag köper det!

2008-03-01 @ 12:11:37
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar