Orättvisor i världen

Vissa människor störs av den ojämna fördelningen av jordens resurser, att barn svälter på vissa ställen medan andra barn äter upp sig till extrem fetma, att kvinnor och män inte får samma lön, att folk sover på gatorna, etc. Men man märker tydligt att vi har det otroligt bra här i Sverige när den ultimata orättvisan för en tolvårig skolpojke i Laholm är att inte få visa rumpan i skolmatsalen. Denna traumatiska scen utspelade sig på Vallbergaskolan:

"Jag satte mig ner och då åkte mina byxor ner kanske fem centimeter. Då kom läraren och sa till mig "dra upp byxorna". Jag svarade "de är redan uppe". "Jaså, då ringer jag hem till dina föräldrar", sa hon då. "Okej" sa jag. "

Man kan skatta sig lycklig när dessa typer av problem kommer upp på Aftonbladets hemsida!

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Stackars killen!

Men skämt åsido. Det här är ett praktexempel på hur olika generationer ser på saker och ting. Är det självklart att skolan har rätt?

2008-03-20 @ 14:07:35
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Elin i Björken

Jag har hört att det är hemska rån i närheten där du bor. Det är väl inget du och Lillkillen hittat på?

2008-03-23 @ 15:33:00
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Elin i Björken

Vi är fler som väntar på uppdatering...

2008-04-01 @ 18:59:03
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Karolina

Hej Amanda!
Jag har sett att du tidigare har skrivit om UNICEF i din blogg och det är vi jätteglada för. Allt enskilt engagemang är otroligt viktigt för oss eftersom vi är begränsade när det gäller köp av medialt utrymme. Under hela april driver vi en kampanj för att samla in pengar till världens mest utsatta barn och jag hoppas att du vill stötta oss i det arbetet. Kolla gärna in www.unicef.se, jag hoppas du hittar något som du kan tänka dig att förmedla vidare. Har du frågor, hör av dig!
Trevlig helg!
Karolina.

2008-04-04 @ 12:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar