TV-kväll

image26
Åsa Nilsonne, professor i medicinsk psykologi på Karolinska institutet. Kul med duktiga kvinnor!

Blev lite sent igår, tanten Amanda känner sig lite trött dagen efter. Men nej, inte har det varit något festande, vad tror ni? Först var jag och avlöste lite (jobb) och sedan var det var Kunskapskanalen som lockade i ghettot. Först var det Åsa Nilsonne som var gäst i "Vad är en människa?" och pratade förnuft v. känsla. Detta var otroligt intressant, så jag lyckades hålla mig vaken under hela programmet, vilket jag inte kunde förra veckan. Sedan var det två avsnitt av Hjärnans hemligheter, allt på Kunskapskanalen. Ofta får jag för mig att jag har pluggat psykologi i över ett år utan att ha lärt mig någonting, men så råkar man titta på ett sådant program och upptäcker att nej, cell migration & pruning är kanske ingenting som ingår i medel-Svenssons allmäna hjärnkunskap? Så då får jag känna mig lite duktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar