Balkongen - efterbilder

image44
Här har jag spenderat en stor del av dagen pluggandets. Ser väl inte så mycket ut för världen, men med dynor på stolarna och en vaxduk på bordet ska det väl bli bra.

image45

Den här står på bordet - ett smultronhjärta.

image46

Här har vi en prima balkonglåda. Valde tyvärr blommor som hänger väldigt mycket och inte tål vinden så bra. Men naturen spretar åt alla håll, likaså min blomlåda, tänker jag och tröstar mig själv. Om någon undrar vilka arter jag planterat så är det några rosa, några vita, ganska många gula och några som bara är helt gröna. ;-)

image47

På golvet står en rödavinbärsbuske och en solros. Jag är ganska nöjd faktiskt! De lever fortfarande efter fyra dagar, vilket betyder att de i alla fall inte vantrivs till 100 % i Ghettot.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Vad fint det ser ut! Lillkillen tycker väl att det är toppen att få "gugga" på din balkong?

2008-05-09 @ 17:11:25
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda i Ghettot

Elin: Jag tror jag låter bli att släppa ut Lillkillen på
balkongen. ;-)

2008-05-09 @ 18:31:18
URL: http://amandasghetto.blogg.se
Postat av: Elin i Björken

Varför det????

2008-05-09 @ 19:41:35
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: ala

Varför det, undrar jag oxå !?!

2008-05-09 @ 21:51:06
Postat av: Amanda i Ghettot

Ala, Elin: Som en av er vet så är Lillebror ganska förtjust att bryta av både blommor och blad så han får nog beundra härligheten genom fönstret. Dessutom tycker han nog att det är mycket härligare att njuta av vårvädret ute i en lekpark än på en tråkig balkong.

2008-05-10 @ 06:22:36
URL: http://amandasghetto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar