Det tråkiga med vetenskapen

En av de saker med vetenskapen som kan vara lite tråkig ibland är att man i de flesta forskningsrapporter kan läsa ungefär det här (OBS ej exakt citat):

"Vi har fått fram det här resultatet, men anledning A, B, C, D (etc.) gör att det krävs mer forskning på området för att kunna styrka sambandet, samtidigt kan resultatet vara missvisande då de bakomliggande variablerna E, F, G, H (etc.) finns."

En typisk sådan här artikel har jag just skrivit en sammanfattning på vilket inte är speciellt enkelt. Samtidigt klagar jag inte egentligen eftersom man såklart måste ta mycket i beaktning och det är ju tyvärr inte seriöst att påstå att något är 100 % sant när det egentligen inte kan styrkas bara för att en viss person i ghettot vill ha något att skriva i sin sammanfattning.

Sammanfattning av det här inlägger: I love science!

Kommentarer
Postat av: maja

Ghetto?

2008-05-07 @ 13:44:20
URL: http://gloryglory.devote.se
Postat av: Amanda

maja: Jo, jag kallar bloggen Amanda i Ghettot eftersom jag bor i en stadsdel i Uppsala som jag rent subjektivt liknar vid ett ghetto.

2008-05-07 @ 14:03:58
URL: http://amandasghetto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar