Englas begravning

Imorgon direktsänds Englas begravning och jag blev som många andra lite förvånade över att SVT tog det beslutet. Samtidigt vill jag inte som många döma ut det hela. Föräldrar och anhöriga till Engla känner säkert att de vill dela sin sorg med många, kanske känns det lättare att förlora någon man älskar så mycket om man kan känna att det leder till något större. Och människor som tagit mycket illa vid sig (inklusive jag själv) av händelsen får kanske vara med och känna ett avslut och kanalisera sin sorg. Samtidigt känns det väldigt "snaskigt", som ett sätt för folk att få riktigt gotta sig över andras olycka. Jag hoppas verkligen att det sker på ett värdigt sätt, utan inzoomningar på mammans gråt, etc. Men risken finns nog för det.

10.55 visas den i SVT1 imorgon för den som vill titta. Själv har jag sällskap av Lillebror hela helgen och vi kommer att hitta på något mysigt i vårsolen långt borta från sorg, pedofiler och döda barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar