Eurovision 1

Igår var det den första Eurovision-delfinalen. Den sågs inte med alltför stort engagemang, men ändå med en del nöje. Kristian Luuks kommentar i slutet sammanfattar  nog det hela ganska bra:

"Det här var alltså 19 av Europas bästa låtar. Hoppas att inte så många andra världsdelar tittade."

Det är ganska fascinerande att se hur otroligt olika smak Sverige och andra länder har. Jag vill inte påstå att vi har bättre smak (vilket Sambon ständigt ville påpeka), bara helt annorlunda. T o m Norge som ligger så nära hade en låt som aldrig skulle kunna vinna i Sverige.

Om jag ska nämna favoriter så kan jag säga att Grekland hade ett starkt bidrag. Jag gillade Slovenien också, men de gick inte vidare. Jag undrar verkligen hur det går för Charlotte på torsdag?

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Ja, det är ju inte självklart att hon går vidare...

2008-05-21 @ 08:29:59
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar