Vissa borde kanske inte ha körkort?

När man inte har egen bil så kör man inte så ofta och då är det lätt att man blir lite ringrostig. Vissa försök till bilkörning kan då bli lite väl patetiska.

Idag hade jag lånat en bil eftersom jag skulle hämta Lillasyster från dagis. Innan jag skriver vidare bör jag kanske tillägga att den oskyldiga flickans liv inte var i närheten av att vara hotat. Inte heller varken bilens yttre eller inre tog någon som helst skada. Hur som helst så tänkte jag köra den vanliga vägen hem till Lillasyster och svängde in på en väg som brukar vara helt normal. Konstigt nog hade den blivit mer lik en tredje världen-väg där någon slags jeep skulle vara mer passande. "Oj oj, vilket dåligt vägunderhåll det var här, vart går skattepengarna egentligen?!" tänkte jag för mig själv. Plötsligt blev groparna större och större och man fick knappt plats på vägen för ett antal enorma vägfordon som höll på att gräva upp vägen jag körde på. "Gud så opraktiskt att de gräver upp vägen jag kör på" tänkte jag och körde vidare.

Plötsligt stannade ett vägfordon och en liten yngling som tydligen har körkort stannade mig och informerade om att man inte fick köra på deras vägarbete. Och jag fick inte åka fram och vända heller. "Så jag är fast här med bilen för alltid?!" frågade jag intelligent. Jag såg framför mig hur min stackars Lillasyster fick sitta kvar, hungrig i flera timmar medan vi väntade på en lyftkran som kunde lyfta bort oss. Men nej, ynglingen informerade mig om att bilar tydligen har en magisk sjätte växel, en s.k. "back". Så jag fick backa ut hela vägen medan tre ynglingar fick köra sina stora fordon bakom mig. De stönade över min långsamhet så kraftigt att snuset flög åt alla håll.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

*hahaha* Det här berättade du inte för mig!

2008-05-06 @ 21:00:14
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Elin i Björken

Tony garvade högt när han läste inlägget. Han tyckte också att det var extra kul eftersom du inte berättade detta när du var hemma. :D

2008-05-07 @ 05:34:57
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda

Nej, jag vågade inte. :P

2008-05-07 @ 08:02:44
URL: http://amandasghetto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar