Dunk dunk dunk i huvudet

Sedan någon gång i somras har jag haft problem med kraftig huvudvärk som kommer alldeles för ofta och som värktabletter inte biter på. Jag har kollat synen för att se om det var den som spökade, men icke; jag har tydligen ovanligt bra syn. Jag frågade också tandhygienisten om det skulle kunna vara så att jag gnisslar tänder i sömnen och därför får huvudvärk, men det kunde hon inte se några tecken på. Efter en väldigt plågsam kväll igår och dagen som börjar med kraftig huvudvärk redan klockan tio tog jag mig i kragen och ringde till Studenthälsan för att boka en undersökning.

Tyvärr märks skillnaden mellan Studenthälsan och den vanliga Vårdcentralen alldeles för tydligt. Medan man efter ett samtal till Vårdcentralen får vibbar i stil med "varför ringer du hit och besvärar oss i vår upptagna stund med dina ringa problem?" så fick jag väldigt trevligt bemötande av den sköterska jag pratade med nyss. Jag fick en tid redan imorgon och hon uttryckte att hon skulle göra allt hon kunde för att vi skulle kunna reda ut vad det berodde på och hitta en lösning och sa att jag var sååå välkommen. Veckans ros månne?

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

En lösning till problemet kan vara: "Chopp chopp" ;o)

2008-09-11 @ 04:04:09
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar