Klag, klag, klag

Många fredagkvällar är otroligt myspysiga och härliga på alla sätt och vis. Detta är tyvärr inte en av dessa. Det är ensamt, mörkt och tråkigt och jag har absolut inget att göra. Jag har städat ur köksskår och strukit vilket i och för sig är skönt att få gjort, men nu är det slut på det. Jag låg och läste övermänniskan Stieg Larsson, men då Erika Berger befann sig ensam i sitt mörka hus och fick en hotfull tegelsten genom fönstret påminde det lite för mycket om min egen mörka lägenhet och jag fick lägga boken ifrån mig.

Sedan satte jag mig vid datorn och fastnade vid en blogg skriven av en 20-årig tjej som kämpar mot cancer och dog precis i dagarna. Sista inlägget handlade om hur hon hade börjat äta något naturläkemedel som hon hoppades skulle göra susen... Nej, nej, nej sådant kan jag inte läsa! För mycket hemskt händer i världen överallt och hela tiden. Unga människor som dör i cancer är bara en sak i raden av alla.

Och så är jag sur för att jag inte hittar en tröja.

Nej, nu tittar jag på Doobidoo i stället men det är verkligen inte roligt... Om en och en halv timme kommer Sambon hem, jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar