Funderingar

Just nu har vi en provprenumeration på UNT som räcker i en månad. Tidningen brukar dimpa ner i brevlådan ganska exakt 03.50 varje dag, jag vet detta eftersom jag alltid vaknar till då. Det är väldigt många människor här i Uppsala som prenumererar på en morgontidning vilket måste betyda att det finns en hel massa människor som går upp tiiidigt varje morgon, i ur och skur, för att dela ut tidningar.

Vilka är de? Det måste finnas massor, men jag har aldrig hört någon säga att de jobbar som tidningsutdelare.
Varför försover de sig aldrig? Eller det kanske de gör.
Vad tjänar de? Hur kan de kombinera detta mitt-i-natten-uppgående med sitt övriga liv? Är det  människor som extrajobbar eller har man detta som enda jobb? Är det skolungdomar eller vuxna människor?

Jag vill ge en stor eloge till alla tidningsutdelare, jag skulle aldrig fixa det!

Jag kanske ska sätta mig utanför min ytterdörr ca. 03.30 imorgon, vänta in tidningsbudet och sedan fråga ut honom/henne.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Du känner (till) åtminstone en tidningsutdelare. Fråga Freyas matte.

2009-04-13 @ 08:56:52
URL: http://stenkastet.blogspot,com
Postat av: Amanda

Elin: Va??

2009-04-13 @ 08:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar