Roligt med Lillkillen

När man har Lillkillen på besök, som jag har nu, händer det nästan alltid roliga och lite ovanliga saker. Jag kan ju inte gå och lägga mig utan att dela av mig av åtminstone två:

  • Lillkillen har en boll som han tycker mycket om, han brukar lattja runt med den i lägenheten. När jag satt och åt upp det sista av middagen kom Lillkillen och drog mig i armen, ut på balkongen. Han fortsatte att dra i min arm nedåt, mot marken och jag undrade vad han ville, ska jag hoppa ner och lämna honom ensam hemma eller vad är det frågan om? Men då såg jag katastrofen - bollen hade "ramlat" ner på marken, in i grannens trädgård! Tänk vad han har höga tankar om sin Storasyster, tror att jag skulle kunna nå ända ner till marken och plocka upp den.

  • Tidigare under dagen var vi och badade. Lite väl kallt för min smak, men två gånger kunde jag tänka mig att bada för Lillkillens skull. När han skulle i en tredje gång valde jag att avstå och såg till att han badade nära bryggan så att jag kunde stå ovanför Ishavet och titta på. När jag tyckte att han hade varit i bland isflaken tillräckligt ropade jag att det var dags att komma upp. Då ger han ifrån sig skrik så fasansfullt att alla tror att jag hotar att döda honom. Han springer sedan ut i vattnet i panik, långt från bryggan där Stygga Storasyster står. Till slut är det bara munnen och näsan som sticker upp över vattenytan och jag har inget annat val än att hoppa i en tredje gång även jag och dra upp honom mot land.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Lillkillen håller på att utveckla gälar. :o)

2009-07-19 @ 07:58:49
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar