Dödsångest

Jag och Sambon vaccinerade oss samtidigt. Redan innan vi tog sprutan anade jag att det skulle bli problem. Sambon är väldigt känslig för olika signaler i kroppen, skulle man kunna säga. Ofta kan jag känna mig elak för att jag klankar ner på Sambon när han klagar som en liten bebis för olika åkommor som i mina ögon låter ganska små. Vem vet, det kanske verkligen är jättehemskt för honom att vara t. ex. lite snorig?

 

Hur som helst. Det började ca. två minuter efter att sprutan var tagen. Sambon började känna en otrolig smärta i armen och kunde knappt röra fingrarna. Han var dessutom svimfärdig. När vi sedan gick på stan höll han på att svimma och hans ögonmuskler rörde sig inte som han ville. När jag påpekade att om han verkligen mådde så otroligt dåligt som han själv påstår så borde han nog sätta sig ner så att jag kan ringa ambulans erkände han att det kanske inte var så farligt.

 

Nu halvligger han i soffan och har så ont att han knappt kan röra sig. Han har smärta i armen och oroar sig för att om han får en hjärtattack så kommer han inte att märka det eftersom han har samma symtom som vid en sådan nu. Jag erbjuder mig ännu en gång att kontakta sjukvården för att han ska kunna ligga inne för observation över natten så att man kan se att hans hjärta fungerar som den ska, men han avböjer igen. Senast vi talade var det ingen idé att planera vad vi ska äta till middag imorgon för att han antagligen inte kommer att överleva natten.

Kommentarer
Postat av: Jennifer på Fashioncut

Uscha, jag vet hur det känns att vara sån där... Eller ja-a i alla fall ha symptomen, men det går över på en eller två dagar! :)

2009-11-15 @ 23:03:58
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå !

Vart tog du vägen ?

2009-12-22 @ 21:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar