Allvarligt eller ej?

Nu Åke-bloggar jag igen. Igår på föreläsningen när han pratade om vår examinationsform för den här kursen (tenta, seminarium och pm) berättade han också om att han har en ny idé om hur vi kan komma att examineras i framtiden. Det lät ungefär såhär (FRITT citerat):

"Jag har en tanke om att vi skulle kunna ha en muntlig examination... inför publik. Med ett tv-team också. Jag har faktiskt pratat med en producent som är intresserad. Jag tror att folk skulle kunna vara intresserade av detta, tänka bara hur många som kollar på Klass 9A! Då sitter vi alla tillsammans och så säger jag t ex ' berätta om hur barn påverkas av att ha deprimerade föräldrar' och så POW vänder jag mig till någon som får svara. Då skulle folk sitta i tv-sofforna och tänka ' mwahah vad kan egentligen våra blivande psykologer?!' .Men jag tror inte att detta skulle vara oförberett, det skulle vara lite väl saftigt."

Det tror jag det! Att komma till skolan helt ovetandes om vad som ska hända och så står det ett tv-team där... Kan detta vara seriöst menat? Jag tror inte det faktiskt, men det var en kul tanke.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Jag gillar Åke. Han verkar en kul prick!

2008-04-30 @ 17:53:43
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Helen

Hoho, shit vilken kul idé! Man har ju märkt att högskolan håller på att kommersialiseras en del, men det här... det var något utöver det vanliga, det får man allt säga.

2008-05-01 @ 21:10:51
URL: http://dockhus.wordpress.com
Postat av: Anonym

Elin: Ja, han är härlig! :-)

Helen: Jo man vet inte vad man ska tänka när han kör igång med sina idéer. Ställer mig hur som helst lite tvivlande till om jag skulle vilja vara med. ;-)

2008-05-01 @ 21:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar