Den österrikiske sickomannen

Finns väl inte så mycket att skriva om den morbida nyheten om Österrikes sjukaste man som inte redan har skrivits och sagts. Jag låg i soffan igår kväll och tittade på ett inslag om hela händelsen i Aktuellt och mådde fysiskt ILLA. Jag tror inte att normala människors hjärnor är konstruerade för att kunna ta in sådan här information.

Det som jag har extra svårt att ta in är att mannens fru ska ha levt helt ovetandes om vad som skedde i deras källare i över 20 år. Vissa saker i historien verkar "lite" mysko, t ex:

- Mycket extra mat måste ha inhandlats till den extra familjen nere i källaren, hur kan man undgå det? Det är i och för sig möjligt om all extra mat inhandlas i smyg och fraktas in när frun inte var hemma.
- Mannen hade en verkstad i källaren som frun ALDRIG fick gå in i. Visst måste man låta sin partner ha lite privatliv... Men jag skulle ICKE gå med på att sambon hade en verkstad i källaren där han spenderade hela dagarna och som jag ALDRIG fick gå ner i och defintivt inte att det fanns en lönndörr som man aldrig fick öppna. Men vem vet, frun kanske tyckte det var skönt att få slippa bry sig?

Även om man anar att det är något konstigt på gång så borde det vara närmast kognitivt omöjligt att dra slutsatsen att dottern sitter inspärrad. Och tänk vilken chock att få veta. Nyhetsmorgon meddelade att frun nu "mår mycket dåligt" - jo det får man väl utgå ifrån! Fy sjutton...


Och tänk på barnen som suttit inspärrade i en källarhåla i 18 respektive 19 år utan att NÅGONSIN få se solljus. Jag kan inte föreställa mig hur de barnen ska må idag, dessutom med den inavelshistoria de har... Jag kan gissa att det finns miljarders med forskare som väntar på att få doktorera på dessa stackars individer.


FYYY FFFFFFFFFFFFF är det enda jag kan säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar