Rättshaveristen i Ghettot

Öppet brev till Uppsalabuss (också skickat per mail).

Kära Uppsalabuss.

Jag är en av era trognaste kunder och har åkt med er i många år. För det mesta fungerar allting bra och jag blir bemött av era förare på ett trevligt sätt. Men idag, annandagen, kände jag mig otroligt dåligt bemött.

Efter att ha stått och huttrat vid xxx och väntat på en nästan 15 min försenad buss kom bussen och jag gick på. Jag såg att det var en ny kvinna som körde bussen och jag tänkte för mig själv att hon såg väldigt trevlig ut, men tji fick jag. När jag skulle använda mitt månadsbusskort såg jag till mitt förtret att tiden hade tagit slut. I julyran hade jag glömt bort kolla tiden. Jag skämdes som bara den och började leta efter kontanter i plånboken, men jag hade inga. Jag ursäktade mig så mycket jag kunde och sa att jag tyvärr måste skicka ett sms, även om jag vet att det är mot reglerna så tänkte jag att den "trevliga" kvinnliga chauffören skulle låta det få vara, speciellt såhär i juletider.

Dock misstog jag mig, hon började direkt skälla ut mig som vore jag hennes egen unge. Hon sa att jag borde ha tänkt på detta innan, att sms-biljetter är billiga därför att man ska ha dem färdiga innan och att de inte är till för att skickas om man har varit slarvig och inte fyllt på sitt busskort. Jag nekades alltså att få betala min resa och fick gå av bussen i vredesmod.

Jag är en fattig student, jag betalar en ansenlig del av min inkomst till Uppsalabuss per år (6000+ kr) och uppskattar inte att bli hånad och förnedrad på min bussresa som jag betalar för. Jag ska kanske tillägga att jag fick vandra till Gottsunda Centrum i kylan och där 30 min på en buss som också den var uppemot en kvart försenad. Jag blev då fyrtio minuter sen till min middagsdejt och jag var så upprörd över situationen att jag knappast var ett gott sällskap. Jag önskar härmed ett mer humant bemötande från Uppsalabuss! Vi resenärer, om än vi bor i ett fattigt område och inte alltid är ofelbara, hjälper faktiskt till att betala era löner!

Mvh, Amanda xxx, Gottsundabo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det inte roligt att få GRATIS presentkort?

Bli medlem på

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=119600

Annonsörerna betalar dig! PROVA! Det funkar!!!

75 poäng DIREKT om du blir medlem genom länken.

2008-12-27 @ 01:29:08
Postat av: Elin i Björken

Jag tycker du ska sända brevet till Uppsalabuss också. Men det kanske du redan gjort?

2008-12-27 @ 08:37:08
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda

Elin: Japp, det har jag gjort! Inte för att jag förväntar mig ett svar, men ändå...

2008-12-27 @ 11:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar