Vad är en människa?

image5
Fredrik Lindström. Bild från SVT.

Jag är lite dålig på att lyckas följa program, antingen glömmer jag bort att de visas eller så jobbar jag de kvällar de går så att det är fysiskt omöjligt att följa dem. Men igår hittade jag en liten "pärla" som jag förhoppningsvis ska lyckas följa... "Vad är en människa?" med Fredrik Lindström har ett nytt program där han ska ta in hjärnforskare, idéhistoriker och författare för att diskutera den mänskliga naturen (om jag förstått rätt). Igår var det en kognitionsprofessorn Peter Gärdenfors, de pratade bland annat om att vi människor vill hitta orsaker till allting även där de inte finns, superintressant. Det är ett ganska bra kompliment att få se två gubbar resonera om det man lär sig på programmet, hehe.. Kändes som att sitta på en intressant föreläsning hemma i soffan ungefär. Men en sak som var synd var att  programmet lika gärna kunde ha sänts i radio - det hände liksom inget på tv-skärmen. Det hade kanske varit intressant att t ex se några ev experimenten som professorn tog upp i verkligheten eller några sketcher, som i "Världens modernaste land" (hette det så?). Men det kanske inte Kunskapskanalen har råd med? I vilket fall som helst så rekommenderas programmet varmt!

"Vad är en människa" går på Kunskapskanalen 22.00 varje onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar