Amanda i Ghettot goes politikerblogg

image41

Barack, vad har du för skelett i garderoben?

Barack Obama har nu ökat på sin ledning eftersom han vann över Clinton i North Carolina. För flera månader sa jag att Obama verkar väldigt bra till det yttre, men att det är någonting mysko med honom. Jag vet inte vad det är, men någonting är det. Kom ihåg var ni hörde det först!

OBS detta har såklart inget med hans hudfärg att göra, måste jag tydligen tillägga efter att ha läst vissa kommentarer till inlägget. Jag är inte en person helt utan hjärna som tycker att en person verkar mysko pga. en hudfärg, några hjärnceller har jag. Tycker det är patetiskt att överhuvudtaget behöva tillägga en sådan här sak, det borde varje människa med vett förstå att man kan tro att en människa har skelett i garderoben av helt andra anledningar av en hudfärg.

Kommentarer
Postat av: Steve Lando

ja, vi får se:)

2008-05-07 @ 09:06:53
URL: http://stevelando.blogspot.com
Postat av: Amanda

Steve: Japp. :-)

2008-05-07 @ 09:51:15
URL: http://amandasghetto.blogg.se
Postat av: Boondocks

Det är något mysko med rasistiska neofeminister som läser skämtet till tidning vid namn Aftonbladet.

Let me break it down in American lingo. Shut the fuck up bitch and stop cheating on your man, because it?s over obvious that you do.

2008-05-07 @ 10:38:17
Postat av: VanjaBugi

"...men att det är någonting mysko med honom. "

Varför?
Kanske för at han är svart?
Jag tror inte hans hudfärg är relevant.

2008-05-07 @ 16:29:48
Postat av: Elin i Björken

Boondocks: Jisses, vad du tar saker allvarligt. En magkänsla är en magkänsla oavsett hudfärg eller kön. Du tar helt fel på person om du tror att författaren till denna blogg har betänkligheter angående hudfärg. Helt fel!

Ta ett djupt andetag och tänk på nåt annat om du retar upp dig på magkänslor.

2008-05-07 @ 16:48:13
Postat av: peppe spekulerar

Intressant slutlednings förmåga de två Boondocks och VanjaBugi, så intressant att jag valt att ha dessa två uttalande som tema för min blogg denna månad.

2008-05-07 @ 18:14:09
URL: http://peppespekulerar.blogspot.com
Postat av: Boondocks

Amanda om det jag skrev är så "patetiskt" som du påstår, varför kände du behovet av att ändra i din blogg? Enkelt , för att jag har rätt. Om något så får din indirekta attack dig bara att framstå i en än "mörkare" dager och bevisar validiteten av mitt första inlägg. The sum up is: you just did another racist bitch move. Go Geraldine Ferraro go!

Elin låt mig börja med att säga att jag inte tar allting alvarligt, jag tar väldigt lätt på dig t.ex. Min "magkänsla" säger mig att du är en naiv svensk brud med väldligt lite livserfarenhet utanför Sverige. Och som du vet ryms mer eller mindre hela Sverige i London (en stad). På tal om magkänslor varför känns det som om du tror att du känner Amanda? Aja, för dig är väll allting okey bakom stängda dörrar.

Du bör kolla på Boondocks för att åtminstone fatta en bråkdel av vad jag syftar på. Efter det kan du börja studera varifrån Tyskarna tog sina rasbiologier och hur den Svenska staten utövade raspolitik med tvångssteriliseringar ända fram till 1975. Tyskarna har bett om ursäkt, Svenskarna är tysta som muren. Vem är fittan och varför känns det här scenariot bekant?

Swallow that shit

2008-05-07 @ 23:28:07
Postat av: peppe spekulerar

Men Boondocks då, du låter inte som du är så världs van som du skryter med. för då borde du veta att demokrati är något som inte alla har en rättighet till. I ett demokratiskt samhälle så får man ifrågasätta makthavarna oavsett de är svarta eller vita, man eller kvinna. Men om du inte vet vad demokrati är så kan du slå upp det i Svenska akademis ordlista demokrati börjar med bokstaven D. för jag tycker det är helt rätt att man höjer på ögon brynen när man hör att Barack det uttalande som han gjorde om arbetare i USA. Då tycker jag det är en demokratisk rättighet att man kritiserar det som han sagt. för ingen förtjänar att bli diskriminerad vare sig den personen är svart, vit, man eller kvinna. Det kallas för demokrati vilket du inte värkar ha så stor koll på.

Det är något jag inte förstår, vad har rasbiologin med personen till denna blogg att göra? Menar du att alla i Sverige är rasister för att man gjorde fel som införde ett rasbiologiskt institut i Uppsala i början av 1900-talet? Följer man den logiken som du tycks ha så blir ju det så att alla i USA är rasister för de ser annorlunda på att svara inte i lagens mening som det var förut. Det betyder också då att tyskarna, italienarna, spanjorerna mm är fascister för att de var det förr. Jag hoppas du ser det ologiska att bara för en makthavare eller forskare gjorde sned steg. Men faktum kvar står att USA är det ända landet i världen som fortfarande pratar ras när det pratar om sina medborgare.

Till det sista, du säger till en person som heter Elin ? På tal om magkänslor varför känns det som om du tror att du känner Amanda??. Då kan du fundera hur mycket du känner amanda i gettot för att kunna göra ett sådant uttalande? Jag är villig att erbjuda dig en chans att vinna 10 000 kr fall om du kan bevisa att du känner amanda i ghettot bättre än vad Elin gör. Men du vågar nog inte anta utmaningen?

2008-05-08 @ 07:44:56
URL: http://peppespekulerar.blogspot.com
Postat av: Elin i Björken på jobbet

*asgarvar*

2008-05-08 @ 10:31:54
Postat av: Boondocks

"...för då borde du veta att demokrati är något som inte alla har en rättighet till."
Wow så i din mening finns det olika grader av demokrati, jag undrar starkt om du ens är medveten om vad du skriver, då en av grundstenarna för demokrati är LIKA rättigheter.
det vill säga alla har rätten till demokrati, även du. Citat: " I ett demokratiskt samhälle så får man ifrågasätta makthavarna oavsett de är svarta eller vita, man eller kvinna ". Dude, try not contradicting YOURSELF. "Men om du inte vet vad demokrati är så kan du slå upp det i Svenska akademis ordlista demokrati börjar med bokstaven D"
Så sant, now hurry the fuck up and do it kid.

"Men faktum kvar står att USA är det ända landet i världen som fortfarande pratar ras när det pratar om sina medborgare." Fel igen, statistiska centralbyrån pratar om invandrare och andragenerationens invandrare, inte om drygt 10 miljoner medborgare. Skillnaden är att Tyskland officiellt bett om ursäkt och så har USA (historiskt sett), men inte Sverige.

Ett bra exempel är att I dagens Sverige anser sig en svensk fortfarande ha rätten att säga "neger". Även fast termen uppkom som en negativ beteckning under kolonialtidens Spanien för yttermera visso var Sverige involverat under kolonialtiden och med slaveriet. Så jag frågar dig är det här ett beteende av någon som begått en brottslig handling och verkligen ångrar sig? Nah. När Sverige som ett land och ett folk går ut offentligt och tar avstånd för sina handlingar är de var Usa var för 30 år sedan. Som svensk har du en historia med skelett i garderoben stå för HELA din historia eller ge upp rätten till att kalla dig svensk. Stop actin' like a bitch.

I övrigt ruggigt kul att du tar Italien som ett exempel, då Vatikanen har gått ut offentligt och uppmanat italienska kvinnor att inte ha med islamska män att göra.

Retorik är VERKLIGEN inte din starka sida. Jag använde samma uttryck och terminologi som Amanda för att visa effekten av fördomsfullt skitsnack baserat på en "magkänsla". Skönt att du bevisar min poäng. Jag behöver inte känna Amanda, hennes egna ord dömer henne mer än jag någonsin kunnat. Du är dock skyldig mig 10000 kr. Tack!


Shit, you like having me bitchslap the barbie out of ya huh.

2008-05-08 @ 10:56:42
Postat av: Elin i Björken på jobbet

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting."

Oscar Wilde, 1854-1900

2008-05-08 @ 11:16:36
Postat av: Boondocks

Svårt att citera historiska figurer eller hur?

Nobody grows old merely by living a number of years.
We grow old by deserting our ideals.
Years may wrinkle the skin, but to give up enthusiasm wrinkles the soul.
- Samuel Ullman

2008-05-08 @ 12:51:37
Postat av: peppe spekulerar

Boondocks på vilket sätt är jag skyldig dig 10 000 kr? jag har inte sett några bevis för att du känner amanda bättre än vad elin gör.

2008-05-08 @ 19:46:02
URL: http://peppespekulerar.blogspot.com
Postat av: Boondocks

Om jag "känner" Amanda, Elin eller gud är helt irrelevant. Det är Elin som påstår sig "känna" Amanda och hävdar att "Du tar helt fel på person om du tror att författaren till denna blogg har betänkligheter angående hudfärg. Helt fel!" Baserat på vad? Att ni är kompisar? Jag dömer författaren av denna blogg genom dennes egna ord vilket är oifrågasättbart bevismaterial, det var ett rasistiskt sätta att skriva på, punkt slut. Hade författaren prompt bett om ursäkt hade det inte blivit en stor grej, men hon vald att agera antagonistisk vilket bevisade att det ÄR en stor grej. Är Amanda en rasist? För tillfället pekar fler saker för än i mot.

Game over Peppe.

Då jag är insatt i politik till skillnad från dig så ser jag hur din kredibilitet är under noll strecket. Du beskyller mig för att inte förstå demokrati bara för att bevisa i din första (1) paragraf att det är du som inte förstår demokrati. I en politisk debatt är du slut efter en sådan blunder. Jag valde att mörda hela ditt argument och jag gjorde så lekande lätt. Fortsatt diskussion är helt poänglös för min del då jag redan vunnit. Ni har just bevisat demokratins baksida. När ni har blivit helt överbevisade väljer ni bort det som känns obekvämt ungefär som när Clinton ljög om Bosnien. Hon blir avslöjad och förklarar det med att hon pratar miljoner ord (plural) per dag (dvs. minst 2 miljoner). Det här är en teknisk omöjlighet.

Any fucking way I'm done here further discussion is just a waste of my time - bye bye racist bitches.

This quote from A Few Good Men sums it up:
"You want answers?
I think I'm entitled to.
You want answers?!
I want the truth!
You can't handle the truth!"

2008-05-09 @ 00:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar