Förlovningen

Jag har fått lite förfrågningar från mina fans ( ;-) ) att jag ska berätta lite mer om förlovningen igår. Här kommer en liten snabbgenomgång.

Vem var där? Jag och Sambon, det blev en privat tillställning.

Vi började med att packa ihop en picknick-korg med god frukost och åkte iväg till en sjö och hade picknick. Detta var väldigt mysigt till en början, det var soligt och mysigt och ingen annan var där. Men sedan började det regna och vi drog oss bort. Här skulle jag ha kunnat ta bilder om jag hade satt i minneskortet i kameran innan vi åkte.

På kvällen gick vi och åt på Tzatziki, vilket också var den restaurang vi åt på första gången vi träffades. Vilket också var för exakt ett år sedan igår, vi förlovade oss nämligen på vår ettårsdag. Slutligen åkte vi hem och drack champagne (gott!) och åt jordgubbar. Vi bestämde oss också för att använda s.k. konversationskort som vi har haft liggandes hemma utan att använda. Det är helt enkelt en kortlek med en fråga på varje kort som man kan fråga varandra för att lära känna varandra lite bättre. Många frågor var nog tyvärr gjorda för folk som inte känner varandra så bra, t ex blir frågorna vad man har i kylskåpet och hur ofta man byter lakan inte så intressanta när man bor tillsammans. Men kul var det!

Idag känner jag mig lite trött, blev nog lite för mycket av det goda (champagne) men ska iväg på föreläsning nu i alla fall och förhoppningsvis bli lite piggare.

Kommentarer
Postat av: Monstermostern

Detta utspelade sig alltså den 4 maj?
/Monstermostern

2008-05-05 @ 12:51:33
Postat av: Amanda i Ghettot

Hej kära moster, ja det stämmer bra det!

2008-05-05 @ 13:17:03
URL: http://amandasghetto.blogg.se
Postat av: kusinmoa

det låter mycket mysigt och romantiskt! grattis!

ps vad var det jag sa mamma....

2008-05-05 @ 14:32:54
Postat av: Elin i Björken aka Mamma

Jag var så säker på att du sa 6e maj.

2008-05-05 @ 16:57:01
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Monstermostern

Och om jag sa den 6 maj så har det sin förklaring ovan...
/Monster

2008-05-06 @ 10:03:17
Postat av: kusinmoa

duktiga mammor som kan skylla ifrån sig fram och tillbaka hihihi

2008-05-07 @ 09:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar