Det är okej att vara lite ytlig ibland

Jag satt igår kväll och tittade på nyhetsklipp från det amerikanska valet. Av naturliga skäl visar de Sarah Palin på tv och jag slås av: vad hon är SÖT! Hon måste vara en av de sötaste politiker just nu, av kvinnligt kön vill säga. Trots mina så bespottade åsikter så hejar jag definitivt inte på republikanerna, men söthetsfaktorn kan man ändå inte bortse ifrån. De som kan vara med och slåss om platsen högst upp på prispallen är väl Julia Tymosjenko från Ukraina och Birgitta Ohlsson från Folkpartiet. Vilket påminner mig om en konversation jag hade med Sambon för några dagar sedan:

Situation: Birgitta Ohlsson är på nyheterna och pratar om något.
Sambon: Jag tycker hon är väldigt bra ibland, fast jag inte är folkpartist.
Jag: Ja, hon har så snygga kläder!
Sambon: [himlar med ögonen]

Bland de söta hanarna inom politiken måste väl förstaplatsen gå till Gustav Fridolin. Men han håller ju inte på med politik längre?Jag kommer inte på någon mer och varför jag överhuvudtaget funderar på det här tjugo över sju en lördagmorgon kan man också undra. Men Lillkillen som är på besök vill leka med vatten och inte vara med sin storasyster just nu, så jag får underhålla mig bäst jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar