Bullshit?

Har fått mail angående mitt kap jag gjorde igår. En kort sammanfattning är att det ska vara säljarens partner som skriver och berättar att säljaren plötsligt hamnat på sjukhus och ska vara där ett bra tag för att få behandling och därför kan jeansen inte skickas till mig. Som kompensation kan jag få mitt bud (2 kr) insatt på mitt konto. Hrmf! 

Att en människa som hamnar på sjukhus inte kan skicka ett par jeans är jag helt införstådd med och om jag trodde att detta stämde skulle jag verkligen inte bry mig utan bara önska att säljaren kryar på sig. Men något gör det svårt för mig att tro på detta. 

Jag ställer en hypotetisk fråga: Om er partner hamnade akut på sjukhus och var så allvarligt sjuk att denne skulle bli tvungen att stanna där ett bra tag - skulle ni då, inom ett dygn logga in på er partners mail för att maila till någon som vill köpa ett par jeans? 

Nej, jag tror bara att det känns jäkligt surt att sälja ett par märkesjeans i nyskick för två spänn. Jag funderar på vad jag ska svara. Säkert är i alla fall att jag inte vill ha några två kronor insatta på mitt konto som "kompensation".

Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Jag skulle skriva nåt i stil med att man ska vara noga med nedre gräns vad man vill sälja sina saker för. Om det inte har med priser att göra så skulle jag skriva att jag kan vänta till att partnern tillfrisknar på jeansen, alternativt kanske personen som skriver mailen kan sända dem.?



Lurt och surt, sa räven....

2009-07-20 @ 13:45:23
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar