Ibland är livet gott & schlagern

Strosande på stan i strålande sol, supergod foccaccia på mysiga cafét Cappuccino, überlång promenad från stan och Sambon står i köket och gör asiatisk nudelsoppa med laxfärs och räkor. Om nu bara sociologi-reflektionen var färdigskriven så skulle lyckan nästan vara total.

Och vad som gör dagen ännu bättre är självklart kvällens... SCHLAGER!!!! Eftersom jag och söta Mamma ska se själva finalen i Globen är detta om möjligt ännu mer intressant än vad det brukar vara. Själv håller jag på BWO, men man vet aldrig vad som händer. Konstigt nog brukar jag fastna för lite utstickande bidrag som kommer sist (tänk Nicole från förra veckan). Även Escobar är jag förtjust i, men kanske är lite fel forum för dem? Men vad gör man inte när skivförsäljningen inte längre är vad den brukade vara och man behöver lite extra stålars...

Måste lägga till en liten kommentar om Alexander Bards scenkläder. Han ser ju ut som en galning med stödkrage och får dessutom smärtor av sina kläder (skölden skär in i stjärten), rörelsesvårigheter (kan varken gå eller sitta) samt synsvårigheter (det är svårt att se över kragen). Min fråga är alltså: fanns det verkligen inga andra kläder i Alexanders storlek? Stackarn.


Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Han kan få ärva lite kläder av mig.

2008-02-24 @ 13:25:33
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar