Pinsamt, P3...

Jag är fortfarande rätt bitter för att några av mina favoritradioprogram försvunnit från P3... Bland dessa räknas bland annat Lantz i P3, Hej Domstol, Roll On och Frank. Bland de nya program som jag är mindre förtjust i hör Kvällspasset som just nu spelas i kanalen.

Två "proffstyckare" (jag hinner ej kolla upp deras namn eftersom jag snart ska ta ut en plåt ur ugnen) ska idag sitta och tycka till om populärkultur. Jag är definitivt inget proffs på detta område och skulle därmed tacka nej till att medverka i ett sådant program, vilket dessa två personer också borde ha gjort. Men icke. Man kan då tycka att dessa stackars krakar borde ha fått veta frågorna i förväg för att kunna förbereda sig lite, men icke här heller.

Det hela började bli lite pinsamt när det började pratas om en lag i något land som gick ut på att folk som besökta uteställen skulle registreras i något nationellt register och om de betedde sig illa på en krog så skulle de kunna spärras från att besöka de andra också (tror jag). Den manliga halvan av proffstyckarna trodde inte att denna lag skulle kunna komma till Sverige eftersom vi inte håller på med avlyssning och sådant. Programledaren nämnde då FRA-lagen och detta följdes av en radiotystnad. Programledaren frågade då om de trodde att FRA-lagen kunde påverka Sveriges klubbliv vilket också följdes av en lång tystnad och ett "öööhh".

Konversationen gick då vidare till amerikanska rappare som ofta extraknäcker som t ex klädesskapare, skådespelare, tv-spelsmakare etc. Programledare frågade om proffstyckarna kunde komma på någon kändis som gjort ett riktigt misslyckat extraknäck och efter en lång tystnad (såklart) svarade den manliga halvan (igen) att "Will Smith egentligen inte är någon lyckad skådespelare. Jag har ju inte sett så många av hans filmer, men Independence Day var väl inget bra?". Nu är ju visserligen sådana här åsikter subjektiva, men Will har ju faktiskt varit med i många storfilmer samt vunnit en Oscar, så han kan väl knappast vara det bästa exemplet? Det är väl snarare hans rapkarriär som är olämplig om något.

Nej, skrota!!! säger jag om kvällens Kvällspasset i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Det är som att kalla in dig och mig som panel att kommentera sport... :D

2008-07-31 @ 20:50:55
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar