Akut avsaknad av intressant television

Lugnet har lagt sig i den fridfulla tvåan i det gemytliga Ghettot och det är dags att sjunka ner framför teven. Men vad skådar mina ögon! Det finns absolut ingenting att kolla på. Vilken katastrof! Nu kanske några smartisar tänker "men hallåå, det finns faktiskt annat att göra än att kolla på tv" och det vet jag. Men jag VILL kolla på tv NU! Detta meddelar tv-guiden att jag har att välja och vraka bland:

SVT1: Fredriksdalsteatern: Den stora premiären. Buskis. Nej, nej, nej, bland det värsta som finns på tv!
SVT2: Schackmatt, Provenzano! Någon film om en siciliansk maffiaboss. Är säkert bra och intressant, men inte den lättsmälta underhållning jag vill ha nu.
TV3: Life. Någon slags polisserie från USA. Om den är någotsånär lik CSI är jag inte intresserad. Jag kommer dessutom inte fatta något eftersom över halva har gått.
TV4: EM 2008: Portugal - Turkiet. Nog för att fotbolls-EM ska bli spännande men jag sparar mig nog till de svenska matcherna...
Kanal 5: Most Daring. Amerikansk realityactionserie. Nej jag tack jag vill inte se några ungdomar käka grislivmoder och hoppa från stridsvagnar som seglar 1 km upp i luften.

De andra kanalerna orkar jag inte ens kolla upp, jag är så gammalmodig. Aahh har någon någonsin haft ett större problem än detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar