Är jag överkänslig och oempatisk eller reagerar jag normalt?

Vi går nu in på tredje dagen som Sambon hållit sig isolerad i vardagsrummet av rädsla för att bli smittad av min vinterkräksjuka. Till en början tyckte jag att det var gulligt och jag förstod att han var rädd och ville göra allt för att slippa bli sjuk eftersom det är så jobbigt. Men nu börjar det gå för långt!

Han äter ingenting förutom flytande kost, han går knappt ut i resten av lägenheten, jag har fått sköta allt hushållsarbete som disk, tvätt, blomvattning, städ och handling - trots att det är jag som är sjuk och han som är fullt frisk (men han tog hand om mig jättefint när jag var sjuk, gav mig allt som jag bad om, så jag ska absolut inte döma ut honom för hårt)! Han ryggar tillbaka om jag går för nära och har helt felaktiga uppfattningar om vad en magsjuka är, t ex säger han saker som "jag hade en sur uppstötning igår kväll så jag är nog magsjuk nu". Han vill inte ens tända lampan, som att den skulle ha någon betydelse?

Jag börjar bli galen! Eller överreagerar jag? 

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Nej du överreagerar inte. Detta är något för pyskolog Ampanda att ta tag i. Ditt första case?

2009-01-20 @ 16:18:49
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda i Ghettot

Nej nej nej!

2009-01-20 @ 17:38:19
Postat av: INA

Mäh! Delar ni ändå toa?, det lär ju vara den största smittokällan...

Hoppas du mår bättre å det snaraste, som tur är har jag själv sluppit undan kräksmitta (peppar, peppar).

2009-01-22 @ 21:04:37
Postat av: Amanda i Ghettot

Inis: Jo det gör vi, så det gör ju det hela än mer ologiskt. Eller så kanske han smög ut på balkongen och gjorde sina behov när jag låg och sov :O



Kul att se dig här förresten. :-)

2009-01-22 @ 21:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar