Flickan som lekte med elden


Denna goding läser jag nu. Andra delen av Stieg Larssons Milleniumtrilogi: "Flickan som lekte med elden". Otroligt spännande! Kanske ännu mer spännande än ettan, men det är lite svårt att säga. Vanligtvis när jag läser den här boken innan sömnen faller in så är det sidvändning efter sidvnändning tills ögonen går i kors. Detta när Sambon är hemma. När Sambon inte är hemma är det värsta sortens skräckbok som ger mig mardrömmar om känslokalla mördare som är ute efter mig och Lillebror. Ja vad säger man, inte trodde jag att jag skulle gå och bli så beroende av en karl-usling.

Jag undrar förresten varför det är så extremt populärt att läsa böcker, och se filmer också för den delen, som handlar om brutala mord. Finns det inget trevligare att lägga sin energi på? Inte för att jag är bättre själv.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Vadå? Är du en kallsinnig mördare? Kanske bäst vi kommer och hämtar Lillkillen .

2008-06-07 @ 21:26:27
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda i Ghettot

Elin: Ja visste du inte det.;-) Nej, men jag får mardrömmar om dem..

2008-06-07 @ 21:29:34
URL: http://amandasghetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar