Hyror & skit

Jag läser i Hyresgästföreningens tidning Hem & Hyra (vuxet!) att regeringen gärna vill införa marknadshyror i Uppsala och i resten av landet. I och med detta kommer hyrorna för hyresrätter att rusa i höjden och många kommer säkert inte ha råd att bo kvar. Men vad har man för val? Har man inte råd med hyran så har man väl inte råd att köpa bostadsrätt heller?

I alla fall så kunde man se i en tabell med hur många procent hyrorna i olika stadsdelar skulle öka med. 31 % stod det om Ghettot. What! Ghettots hyror borde väl sjunka om det är marknadshyror som gäller tänker jag i min enfal. En ökning med 31 % skulle för oss innebära 1356 kronor. Detta är väldigt mycket pengar för en student. Jag tar detta mycket personligt! Regeringen vill sätta dit mig. De vill att jag ska sitta med min kurslitteratur ute på en camping någonstans. En camping i ett tält jag sytt själv av gamla platspåsar jag fiskat upp ur Fyrisån. Och jag plankar självklart in eftersom jag inte har råd med marknadshyrorna där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar