Värsta Chicago

På jobbet idag satt jag och en kollega och småpratade över middagen. Kollegan undrade lite förvånat hur jag vågade bo i Ghettot. Jag skrattade lite och tyckte att det hela var överdrivet och påpekade att det faktiskt aldrig hänt mig någonting så länge jag bott här, vilket i och för sig inte är alltför länge.

Men på väg hem bara några timmar senare fick jag äta upp mina ord. Inte för att det hände mig någonting, men jag fick i alla fall ett argument till varför man inte skulle våga bo här. Några hållplatser bort från mitt hem hade polisen spärrat av ett område och två poliser med mycket sträng uppsyn stod och tittade åt alla håll. Mitt i avspärrningen låg något som såg ut ungefär som en skinnjacka och en blodfläck. Jag fick kalla kårar längs ryggraden och promenaden från vårt lilla centrum blev lite skrämmande. Jag fick för mig att alla människor jag mötte var ute efter att mörda och/eller råna mig. En man gick förbi mig och pratade och jag tyckte han sa ungefär "pengarna eller livet?!" till mig och jag gav honom en isande blick. Strax efter det märkte jag att han pratade i ett headset på ett språk jag inte förstår och han gav mig en konstig blick tillbaka. Mycket förståeligt.

När jag kommer hem läser jag på UNTs hemsida att det varit ett misstänkt mordförsök i Ghettot. En man har förts till sjukhus med livshotande skador efter att ha fått knivhugg i halsen och en annan kvinna har lindrigare skador efter att ha blivit knivhuggen i pannan.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Nästan som här, fast här är ligisterna katter och de värnlösa offren gnagare. Värsta Chicago här med!

2008-06-20 @ 08:37:08
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar