Lite upprörd på riktigt

Självklart satt man bänkad framför teven för att se vilka muntergökar vi ska få se i Globen om mindre en än vecka (!!!!!!!). Det var ett väldigt starkt startfält, så det hade kunnat bli många bra framträdanden till finalen... Sibel, jaha, hon är ju okej, ingen speciell reaktion där... Men NORDMAN!? Något mer osmakligt får man leta efter. Jag är väl inte den som brukar moralisera vanligtvis (tror jag), men att låta någon ung tjej stå och dansa i fin klänning och bli bränd på bål, vad försöker man säga egentligen? Jag förstår självklart att häxbränningarna var en väldigt hemsk del av vår historia som vi absolut inte ska glömma bort, men att skriva en schlager om det och framföra med tillhörande brinnande tjej - NEJ! Men nu får jag se dem i Globen, så det är bara att gilla läget. Men lite upprörd är jag allt!

Nu hoppas jag verkligen att svenska folket tycker som jag och röstar på BWO som enligt mig krossar allt motstånd!


Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Ballader går bort bort bort!!!!

2008-03-08 @ 22:01:31
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar