Melodifestivalen delfinal 3 2008

image21
Bild från DN.se

Helt rätt att Linda och Charlotte gick vidare! Lindas låt var väl inget att jubla åt i och för sig - Grace Kelly hallå? Hennes tidigare bidrag har varit hästlängder bättre. Men Linda är ett proffs och Charlotte likaså. Charlotte hade ju dessutom en snygg låt som kan bli farlig i Globen.

Apropå att vara en schlagerfan så funkar det inte riktigt i alla sammanhang. Jag kom precis hem från en studieträff där vi naturligt gled in på ämnet göromål i helgen. En anonym pluggkompis nämnde att hon "nästan" råkat se schlagern, men som "tur" var lyckades hindra sig själv i sista stund. Jag utbrast då med ett "jag kollade på schlagern, jag älskar schlagern!" vilket möttes med en mycket stel tystnad som pågick ett tag innan någon bytte ämne. Äsch, man måste ju ha lite självdistans!

Kommentarer
Postat av: Ninna

haha ja gud vad många ska vara seriösa. Jag älskar också schlagern bland mycket annat. Det gäller att måna om sin image!

2008-03-02 @ 15:25:12
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna
Postat av: Elin i Björken

Schlager är MYCKET seriöst...

2008-03-02 @ 16:22:29
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar