Sammanfattning

Ja, alla vet väl hur det gick och hur nöjd jag är med resultatet (not). Mer om strapatserna i Stockholm kan ni läsa på Stenkastet. Tänkte i stället förgylla bloggen med lite sköna schlagerhemligheter från en som var där.

Innan själva showen drog igång 20.00 var det en uppvärmning av publiken som började 19.00. Allt började med att Babsan framförde sin "hitlåt", Jetset-Babsan tror jag att den hette. Inte världens bästa musik eller världens fräschaste och mest aktuella artist men Babsan är ju Babsan... Och schlager är ju schlager, jag behöver kanske inte säga så mycket mer. När Babsan sedan hade gått ut med diverse reklammeddelanden var det dags för ett schlagermedley med en sångare och en sångerska från den ensemble som sjöng "Get this party started" i början. Shit vad de var duktiga! Nu började schlagerstämningen infinna sig.

In på scen kom också Christer Björkman vars anförande jag inte har något minne av, Kristian Luuk i en kaffekopp och gul kimono (för att undvika att spilla ned kläderna), han verkade konstigt nog kolugn ca en halvtimme innan sädningen skulle börja. Också Eva Hamilton, VD för SVT kom i en ursöt rösa klänning och höll ett litet tal.

Men den äkta schlagerkänslan kom nog inte riktigt förrän studiomannen HmmHmm Zweigberk (släkt med Helena von Zweigberk?) kom in och gick igenom alla teknikaliteter vi som publik måste tänka på inför sändningen. Nummer ett SKRIK SÖNDER ERA HALSAR OCH HOPPA UPP OCH NER SOM GALNINGAR TILLS NI FALLER DÖDA NER var summan av det hela, samt några detaljer om att Sanna Nielsen skulle bli ledsen om vi använda hennes ficklampor också till Sibels låt. Tydligen så hade publiken under repen inte skött sig speciellt bra, vet inte om det stämde eller om det bara var ett enkelt trick för att sätta igång publiken (vilket han lyckades med).

Ja, vad ska man säga om själva showen? Det mesta syntes väl i tv, jag lyckades inte upptäcka någon chockerande detalj som alla andra missade, typ att Björn Gustafsson tappade byxorna precis innan han kom in bild eller att Sanna gav onda blicken till Charlotte. Men jag kan meddela att Rongedal (som jag inte reagerat speciellt mycket på innan) skapade ett JÄDRANS drag i Globen som bara BWO kunde leva upp till. Skulle Globen ha fått bestämma så skulle nog BWO ha vunnit och Rongedal kommit tvåa. Men vad vet jag!

Blev också i extas när jag upptäckte att min favorit Annika Lantz fanns på plats i Globen, men hur vi än vred och vände på oss kunde vi inte hitta var hon satt. Hon måste ha suttit precis i sektionen under oss, typiskt!

Vi bara måste åka nästa år också...


Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Yepp! Nästa år är ett måste! När släpper de biljetterna?

2008-03-18 @ 19:02:45
URL: http://stenkastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar