Att fota hos andra människor

Åh vad härligt med tårta, en härlig frukttårta med hackade nöter runt om. Blåbär, hallon, fikon, passionsfrukt, banan, kiwi, stjärnfrukt, physalis, äpplen, på toppen... Åh vad jag älskar mat, jag borde ha en matlagningsblogg, förutom att jag inte kan laga mat och definitivt inte ta bilder på den. Idag ville jag så gärna ta bilder på tårtan, men det kändes så pinsamt att ta upp kameran och säga "det här är till min blogg". Hur gör folk som fotar hos andra människor för sina bloggar? Måste man skämma ut sig varje gång?


Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Jag köpte en fototidning idag där en fotograf berättade hur han gjorde när han fotograferade människor han inte känner.

Dels tar han bara upp kameran och fotar. Efteråt ler han åt personen och går vidare. Ibland tittar han åt ett annat håll och låtsas som ingenting. Han ser till att han inte behöver fippla med inställningar utan bara tar kortet.

Han berättade att han ALDRIG förklarar i förväg vad han ska göra, utan tar kort hur avslappat som helst.

Tror man måste träna på det där.

2008-05-18 @ 20:52:38
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda i Ghettot

Elin: Jo det är nog sant, men om man ska lägga ut på nätet så måste man ju fråga först...

2008-05-18 @ 21:33:34
URL: http://amandasghetto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar