Goda grannar?

Idag har det varit väldigt livat i trapphuset. Möbler har burits ned, tydligen ska grannarna precis ovanför flytta ut. Jag hade ingen aning om detta, inte heller vet jag vad de heter som bor där eller vad de gör. Jag vet inte ens hur många de är som bor där. När man ser grannarna i området säger man såklart hej, men aldrig något mer. Detta är väldigt synd tycker jag! Tänk vad härligt att bo i en mysig trappuppgång där alla känner alla och man kan träffas och grilla på gården och helt obehindrat knacka på och fråga om man får låna det ena eller andra. Eller gå över med lite nybakat... Finns denna trappuppgång? Det är väl i och för sig bara att börja.

Kommentarer
Postat av: a

Jo, den finns. Men vi har bott här i ca 8-10 år också. Är i ungefär samma ålder. Så det är bara att börja...

2008-05-30 @ 22:10:35
Postat av: Amanda i Ghettot

a: Försöker du säga att ni bor i min trappuppgång? ;-)

2008-05-30 @ 22:17:49
URL: http://amandasghetto.blogg.se
Postat av: a

nja, inte riktigt. Vad jag menade var att när man bott ett tag hinner man lära känna varandra. Ok, alla 6 i trappuppgången umgås inte, men att 4 gör det är väl helt ok !?

2008-05-30 @ 22:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar