Psykologfrossa

Dagen började med att jag träffade min psykolog/psykoterapeut för andra gången. Man tror att man inte har något att säga när man kommer in och sätter sig, men helt plötsligt har 45 minuter gått och man har suttit och babblat på... Mycket skicklig och erfaren kvinna!

På eftermiddagen var jag och tre andra tjejer från min klass och hälsade på en psykolog på Barn- och mödrahälsovården (dit för övrigt pappor får komma också). Hon ska vara vår mentor under några terminer framöver och vi ska kunna prata med henne om vad som helst, hennes arbete och vilka problem och möjligheter man kan ställas inför som psykolog... Idag pratade vi lite om att jobba med rådgivning. Hon har jobbat som psykolog sedan 60-talet och verkar också hon väldigt erfaren och duktig.

Så jag har fått min dagliga yrkesinspiration nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar