Inte bra


Bild från Aftonbladet.

Läser på Aftonbladets löpsedel att Jonas Leksell, den mysige myr- och polisgubben, åkt fast för rattfylleri efter en resa med Finlandsbåten. Nu kan jag visserligen inte hitta artikeln på Aftonbladets hemsida så jag ska väl inte spekulera för mycket. Men man kan ju ändå räkna ut med lilltån hur det gick till; Jonas söp till på båten och bestämde sig att ta bilen dagen efter.

Jag har alltid tyckt att Jonas verkar så trevlig, därför är det tråkigt när något sådant här händer. Alla kan göra misstag, men att köra rattfull är ett väldigt onödigt misstag. Man har helt enkelt två val:

a) Supa på båten och sedan åka hem på annat sätt än som förare i en bil.
b) Inte supa (så mycket?) på båten och sedan köra hem.

Det är ju inte så jättekomplicerat egentligen, raljerar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar