Onda människor

Här på vår jord finns det både medel-ondska och riktigt mörk ondska som man bara finner vid mycket unikt onda tillfällen. Idag fick jag se denna sist nämnda ondska i vitögat.

Vid lunchtid idag, den 21 februari 2009, befann jag och Lillebror oss på Nickis Lek i Uppsala. Med mig hade jag en kvällstidning som jag slagit upp på schlagersidan för att kunna läsa betygen på kvällens schlagerlåtar. Som ni kanske kan ana blev min tid vid tidningen inte mycket längre än några sekunder innan jag och Lillebror begav oss ut bland bollhav och rutschkanor.

När vi hade köpt oss lite fika och gick tillbaka till vårt bord planerade jag att läsa schlagerbetygen, men vad upptäcker jag? Tidningen är borta! Men inte helt borta, jag ser nog var den befinner sig... Vid bordet bredvid, hos en MC-knutte (jag bestämmer att han var just MC-knutte och ingen annan typ av man) låg den uppslagen och det var inte schlagersidorna som lästes kan jag säga. Vem tar en annan människas tidning frågar jag er?

Av rädsla att få Hells Angels efter mig vågade jag inte gå fram till Knutten för att be att få tillbaka min tidning, utan nöjde mig med att sända lite onda blickar åt hans håll, men ni förstår säkert att sådana små-onda handlingar rinner av en så genom-ond människa som vatten på en gås.

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

MC-killen är kanske världens mjukis?

2009-02-22 @ 05:57:16
URL: http://stenkastet.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar