Bluuääää

Jaha, i dag har jag haft den ökända vinterkräksjukan. Jag kan inte påstå att jag mår så bra just nu, har ganska hög feber och ont överallt, men det värsta är i alla fall över! Det som känns väldigt tråkigt är att Lillkillen fick åka hem när jag insjuknade, och inte kunde stanna kvar till imorgon som det var tänkt, men vad ska man göra... 

Det som räddade mig i förmiddags när illamåendet var som värst var Morgonpasset i P3 där de gick igenom P3-guldgalan som jag tyvärr bara fick se första halvtimmen av, men som verkade väldigt bra! Det roligaste var att lyssna på liveuppträdandet med Detektivbyrån, Hello Saferide och min sanitetsporslinskollega Markus Kruunegård som fick ha en hink på scenen eftersom han också var magsjuk. Men han behövde inte använda den, och det märktes inte att han var sjuk när han drog igång "Jag är en vampyr" som var bästa låten enligt mig och P3-guldröstarna.

Som jag har nämnt innan så är Sambon otroligt rädd för att bli magsjuk, så att bo tillsammans med en magsjuk stackare under dagen var väl ingen höjdare. Några interventioner han har utfört idag för att slippa bli sjuk är: satt med balkongdörren vidöppen i flera timmar (det blev otroligt kallt i lägenheten) och svalt en mindre näve rosépepparkorn (vi hade ingen vitpeppar) hela. Men han har också tagit hand om mig på ett förträffligt sätt och om (när) han blir sjuk ska jag ta hand om honom minst lika bra. Min mamma har också tagit hand om mig på elektroniskt vis, genom att skicka många peppande och gulliga sms och det är jag väldigt tacksam för!

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Det är klart jag tänker på min lilla Bummelumma när hon är sjuk. Det är så synd att jag inte kunde lägga min svala hand på din panna bara.



Apropå Lillkillen så sitter han i badkaret och är mycket nöjd. Du behöver inte ha dåligt samvete.

2009-01-18 @ 18:18:30
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda i Ghettot

Vilken tur! Han fick inte åka till badhuset, men badkaret hemma är kanske snäppet bättre ändå!

2009-01-18 @ 18:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar